Cara membuang iCloud sepenuhnya dari Windows 10

iCloud adalah storan awan Apple untuk macOS dan iOS. Juga, terdapat dua versi, UWP dan Win32 untuk Windows 10. Windows 10 menyokong aplikasi UWP progresifnya sendiri, yang dimuat turun dan dipasang dari Kedai Microsoft. Beberapa pengguna yang telah memasang program iCloud Win32 melalui pemasang mungkin mendapati bahawa butang "Nyahpasang" tidak dapat diklik.

Anda harus memahami bahawa program yang dipasang melalui Microsoft Store adalah aplikasi UWP, dan program yang dipasang melalui pemasang (.exe) adalah program Win32, dan sebenarnya mereka berbeza dalam seni bina, tetapi sama dalam fungsi dan reka bentuk. Mari lihat cara membuang UWP dan Win32 iCloud dari Windows 10.

Keluarkan iCloud yang Dipasang dari Apple

Sekiranya anda memuat turun dan memasang program iCloud dari laman web Apple, maka ia adalah aplikasi Win32. Untuk menghapusnya, saya mengesyorkan agar anda keluar dari akaun iCloud anda supaya tidak ada kesalahan penyegerakan pada peranti lain yang disambungkan pada masa akan datang. Setelah keluar dari akaun anda, buka:

  1. Pilihan> Aplikasi> Aplikasi & Ciri.
  2. Cari iCloud di sebelah kanan senarai dan klik Tukar .
  3. Di tetingkap yang muncul, tetapkan " Buang " dan klik "Seterusnya".

keluarkan iCloud Win32 dari Windows 10

Keluarkan iCloud yang Dipasang dari Kedai Microsoft

Sekiranya anda telah memasang program iCloud yang dimuat turun dari Kedai Microsoft (kedai tingkap), maka ini adalah aplikasi UWP. Untuk mengalih keluar, buka:

  1. Tetapan> Aplikasi> Aplikasi & ciri.
  2. Cari iCloud di sebelah kanan dalam senarai, pilih dengan satu klik, dan klik " Padam ".

keluarkan iCloud UWP dari Windows 10